ایران پژوهش

ارائه دهنده محصولات و خدمات آموزشی با محوریت علوم اجتماعی: خلاصه کتاب، پایان نامه، مقاله، پرسشنامه، سفارش پاورپوینت و... ایمیل: socioarman@gmail.com

نظرسنجی سایت

طرفدار چه نوع تحقیقاتی هستید؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 18
  • بازدید دیروز : 90
  • بازدید کل : 99202

پیوند ها

پروپوزال مسأله زنان و دختران


پروپوزال مسأله زنان و دختران

با توجه به اين امر که مهمترين ويژگي جامعه ايراني در يکصد سال گذشته در « حال گذار»1 بودن آن است و تحولات مربوط به گذار از جامعه سنّتي به جامعه مدرن2 و مسائل مربوط به تعارضات و ناسازگاری بين ارزشها و هنجارهایفرهنگ سنّتي تضعيف شده با ارزشها و هنجارهایفرهنگ ايجاد شده غير سنّتي، که از يک سو حضور يافته و واقعيت دارند و از سوی ديگر تثبيت شده نيستند و عموميّت نيافته اند، و از اين جهت کشور ما مثل بسياری از کشورهای در حال توسعه با مسائل خاص دوران گذار از « سّنت »3 به « مدرنيته »4 مواجه است و عليرغم تمام تمايزات و وجوه انحصاری و خاص جامعه فعلي ايران که ما را از جهات متعدّدی از ديگر جوامع در حال گذار متمايز مي کند، در عين حال بسياری از وجوه عام اينگونه تحولات در کشور ما نيز رخ نموده است و پيامدهای خاص خود را در حوزه ارزشها و هنجارهای فرهنگ بر جا گذشته است. در اين ميان در عصر گذار، وضعيت زنان و دختران، وضعيتي است تناقض آميز و بنيان چنين تناقضي را بايد در ساختارهای حاکم بر جامعه جست.در حال حاضر « مسأله زنان و دختران به يکی از بنيادی ترين درگيريهای بين سنّت و مدرنيته بدل شده است » (عاشوری،1377) لذا برخورد سّنت با مدرنيته طي چند دهه ی اخير در بر جسته کردن مسأله زنان و دختران و مشارکت اجتماعي و سياسي آنها و ايفاء نقشهای اجتماعي غير سنّتي بيشتر نمايان شده است.

 

این فایل شامل 21 صفحه بصورت ورد می باشد.


مبلغ قابل پرداخت 11,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 157

کلیه امتیازات مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت ایران پژوهش می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما